torsdag, mars 28, 2013

This one is for dancing


10 saker jag tycker om:

  När jag hittar ny musik som är helt passande för hur jag mår. 
  Doften av när min pappa kokar kaffe tidigt på morgonen. 
  När min katt bestämmer sig för att sova på mitt bröst. 
  Ljudet när man fyller ett glas med vin. 
  En ny Haruki Murakami bok i min hand. 
  Att dansa fult framför spegeln medans jag byter om. 
  De få gånger då jag känner mig inspirerad & sitter i timmar & skriver. 
  Blodigt kött. 
  Doften av vintern.
  Mina kompisars dåliga humor som alltid nästan alltid gör mig glad




9 saker jag tycker mindre om:
  Överdrivet kalla mornar.
  Bli jätte full & odräglig.
  Överdrivet myndiga personer som gillar att döma en för allt man gör.
  När jag vaknar tidigt på helgen.
  När folk pratar om att ”Vi kommer alla dö en dag” som om det inte spelar någon roll
  Att sakna någon som man inte bör sakna.
  När jag inte lyckas med någonting jag borde & det förstör hela min dag.
  Att tänka på framtiden.
  Att jag är allergisk mot nästan alla goda frukter.

8 böcker jag läst nyligen:
  Bonjour Tristesse
  South of the Border, West of the sun
  Efter mörkrets inbrott
  Fågeln som vrider upp världen
  Kafka på stranden
  1Q84
  Just Kids
  Jag är med bandet 



7 saker jag vill göra i framtiden:
 Flytta till Japan.
  Skriva, om så bara, en bok.
  Åka till Frankrike & dricka rödvin på en uteservering någonstans.
  Kyssa den där mannen.
  Bo någon helt annanstans i en lägenhet utan möbler.
  Lära mig spela Bethooven på piano.
  Åka genom Europa & vara tvungen att sova i bilen.


6 saker jag är rädd för:
  Att folk jag tycker om ska dö i sömnen
  Att vara ensam resten av mitt liv
  Att tappa bort folk på offentliga platser
  Flyga
  Mörker
  Att jag kommer vara fast här för alltid.

5 platser jag tycker om att vara på:
 Min säng.
  I bilen när det går riktigt, riktigt fort.
  Min mammas kök.
  Bongo
  Espresso House, när man har massor med tid över & bara kan sitta där


4 ord som beskriver mig:
 Pessimistisk
  Klantig
  Gladlynt
  Oerhört konstig


3 saker jag ser fram emot:
  Sommaren
  Antagningsbeskedet
  Att kroka arm med P & vandra genom Europa




2 bra filmer:
 Den Engelske Patienten
  På väg
1 bra låt:
Jag fann mitt soundtrack för den här sommaren & här är bästa låten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar