fredag, juli 20, 2012

so soon we're too old to carry, we knew we only had a little while

det verkar som att jag har blivit gammal. eller äldre, eller något åt det hållet.
inte tonåring längre alltså, det känns konstigt. & samtidigt så känns det inte alls, för det går inte riktigt att uppfatta att man faktiskt blivit äldre.
kanske kommer jag se tillbaka på mitt liv om flera år & tänkta "åh, där hade jag hela livet framför mig. tänk vad mycket har förändrats" man kan i alla fall hoppas på att det har förändrats. bara någonting.
jag har i vilketfall som helst listat ut vad jag ska göra av mitt liv, min ungdom & alla mina galna förhoppningar.
inspirerad av fay weldon, ska jag göra det jag vill & lyckas.
antagligen blir det inte helt smärtfritt, eller lätt. men det får vara värt det. det måste vara värt det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar