tisdag, februari 22, 2011

you might say the joke's on me

många timmar av sömnlöshet inatt gjorde att mitt huvud snurrade runt i tankespiraler,
dem spred sig in på småtimmarna & jag är fortfarande inte av med dem.
jag är trött på lekar, spel & lögner.
jag är trött på alla falska människor som säger en sak men menar en annan..
jag är så trött på precis allting
det finns så många saker jag önskar att jag inte behövde ha kvar i mitt liv.
så mycket människor jag önskar jag kunde stänga ut & aldrig sakna,
men tydligen funkar jag inte så.

det finns sprickor i min skyddande hinna, det finns sprickor där
för att jag inte var på vakt & lät folk komma nära, när dem inte borde varit där.
jag behöver isolera mig. ifrån allt & alla.
men mina drömmar lockar tillbaka mig, jag saknar doften av att inte vara ensam.
så fort jag sluter mina ögon snurrar det i huvudet.
om jag bara var lite starkare, om jag var mitt gamla jag. om jag var någon annan
skulle det nog inte vara så.

tejpar över mina sprickor med silvertejp & ingen behöver veta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar