torsdag, augusti 18, 2011

så ta dina minnen & försvinn ur mitt liv

lyssnar på barndoms musik, & då menar jag inte typ, bamse eller vad man nu lyssnade på som barn, utan jag menar musiken som mina föräldrar lyssnade på. den man hörde när man låg i sängen & försökte sova.
berusad av nyckfullhet och alkoholfri cider. sådär, som när man var barn.
& varje fredagskväll luktade stearinljus & nylagad mat. då när man var skyddad,
från monster, från världen, från smärta, från allt.
stearinljusen.
det är en saknad i huset. den sakar något.
jag saknar något.

men dagarna blir bättre. söker lite jobb, funderar på utbildningar till.. ja nästa år.
bakar muffins & lagar mat. det är en rytm.
en form av tröst. i den dimma som kallas för att vara vuxen.
sådär när man försöker få kontroll över livet
ta ansvar & bli en bra person.
kan ibland hoppas på att jag blir en bråkdel så bra som alla tror att jag är.


älskade, älskade du.

DSC_0012__ copy

DSC_0109

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar