fredag, september 07, 2012

det man inte förstår utan förklaring kommer man inte förstå även om det förklaras

det ligger en oro, begravd långt & djupt inom mig. det gror, sätter sina rötter & växer sig större. jag kan känna varje liten händelse men kan inte förändra förloppet. det är någonting som inte stämmer, någonting som är väldigt fel. det går inte att mista sig, någonting är väldigt fel.
nej. ingenting är som det ska.
jag försöker att förstå vad det är, varför någonting har slagit rot i min kropp & förstört min balans.
världen jag vaknade upp till idag är inte den jag känner till, allting är upp&ner, felvänt, oroligt, skört.
som en vissnande blomma i en vas, som någon lämnat bakom sig. minsta beröring kan få den att gå sönder, så blottad & sorgsen.
hur kan man ändra det som redan hänt? hur får man tillbaka den verklighet som man en gång kände till?
någonstans har någon snurrat på mina riktlinjer, brutit dem itu, skrattat & iaktar nu med spänning det som kommer att hända.
jag knyter mina nävar & väntar på att få slåss för mitt liv. fäkta eller fly.
jag kommer aldrig sluta fäkta.

LIGHTS – Toes
Daughter – Landfill
Daughter – Candles






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar