torsdag, september 19, 2013

A creature in my blood stream chews me up

Eftersom att jag har så mycket mysig fritid nu för tiden, så spenderar jag mycket tid på internet.
Eller ja, all min tid på internet.
Och det som jag har märkt berör mig mest är när jag tittar efter kläder på Hm
eller efter inspiration på Lookbook & känner hur dåligt jag mår för att jag inte är sådär pinnsmal.

Genast gör jag upp en plan, en plan som jag vet att jag inte kommer att fullfölja,
eftersom att jag helt enkelt tycker om mat. Jag älskar det.
Så att banta är ju ingen idé egentligen.

Men så slår det mig.
Varför måste jag känna så? Varför måste jag känna att jag ska gå ner i vikt för att känna mig fin?
Varför kan jag inte bara få vara i min vikt & känna mig fin som jag är?
Jag tycker om mina stora bröst & att jag har lite att ta i. Jag kanske inte älskar min kropp,
jag rentav hatar den vissa dagar.
Men varför känner jag så? Måste jag vara smal för att vara vacker?
Nej, inte egentligen.

Men vart börjar man då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar