lördag, januari 15, 2011

the heart is a stone & this is a stone that we throw

fru ligger & snarkar i sängen som vanligt. jag kan inte sova, som vanligt.
pappa jan är nu på väg till det finaste landet i världen, japan, inte som vanligt.
lyssnar på beach house & kollar på anime till & från, som vanligt.
varje gång jag ser dig vill jag slå in ditt ansikte, som vanligt.

det känns som om allting är väldigt vanligt just nu, även om pappa åker till japan.
det är en helt vanlig lördag. ändå är det något som känns väldigt annorlunda
& jag kan verkligen inte komma på vad det är.
kanske är det de faktum att det ska drickas onödigt mycket alkohol här hemma ikväll,
eller att det inte gör ont innanför mitt bröst längre, hjärtat har lugnat ner sig.
något är annorlunda... & jag tror det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar