torsdag, april 28, 2011

hypocrites. you're here for the very same reason

tror jag ska göra maggios nya skiva till soundtrack över mitt liv.
konstig dag. det blir inte bättre tydligen.
eller lite bättre, för jag har cigaretter nu i alla fall,
även om jag sitter här & luktar man.
vill ha sommar & ordentlig ledighet nu, vill sitta med fötterna i vatten
vill åka till paris, vill ligga i solen i timmar, vill dricka vin när som helst
vill sova genom hela dagen, vill se solen gå upp från fel håll
vill spendera timmar med mina vänner, vill köra bil utan destination.

visst du kan skratta & låtsas som ingenting
men jag vet allt om dig för du har varit min
du är någon annan nu i & för sig
men när du strippar & klär av dig är det samma grej


Veronica Maggio – Välkommen in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar