måndag, juni 13, 2011

i saw the mirror stare back at me; i gave you these words

storm i hjärtat. storm i huvudet. regn i ögonen. en blick som krossar.
den jag är nu har jag den jag var att tacka för. en större del av det som blev jag. som ett barn med 1000 bitars pussel, silvertejp runt helheten, oklar. vi växer fortfarande; inte betryggande ord.
det kommer förändra mig igen, det jag gör just nu.
tankar gör så ont att jag slutar andas, bara för en stund. hjärtat saktar ner, men klarar inte mer. andas ut.
andas in ett smutsigt, askigt andetag efter det andra. sommarnätter.
har jag inte drömt om detta? men jag känner inte igen känslan.
kan jag fortfarande förstöras.. vad blir det av allting då? när tar det slut. när får jag andas ut.
frågor som bränner sig igenom nätterna. förblindar dagarna. som en konstant dimma.
minns inte ord jag sagt, handlingar jag utfört.
jag minns, men jag minns ändå inte. behöver en påminnelse. en klapp på ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar