söndag, mars 25, 2012

but tonight there is a silver moon, coming down from the lonely roofs

& she's sparkling in the silver seas.

jag låter donkeyboys nya album dunka in förhoppningar i mitt bröst & just nu måste jag säga att allting känns väldigt fint och mysigt.
linn var hemma hos mig & vi hade väldigt trevligt, frukost på balkongen & maraton med det okända. även om det gjorde att när jag väl skulle sova själv var jag livrädd & kunde inte sluta lägga märke till varenda liten sak som ville göra sin existens påmind & knastrade extra högt i mitt nedsläckta rum.
helgen var som de flesta andra, jag spelade lite, läste lite, satt på balkongen & lät mina vinterbleka ben få en rosa färg av den glada vårsolen.
igår var jag hemma hos min mor. vi drack massor med vin & grillade, sen kom även mammas grannar ner till & hälsade på, vilket ledde till att när thomas sa att han skulle åka till jobbet blev jag genast sugen på bongo och kastade mig in i bilen & drog till jönköping.
där möttes jag av glada människor som spatserade över gatorna & den alltid lika fina atmosfären som slingrar sig in i själen. efter att avnjutit några timmar på bongo gick vi vidare till sliver & dansade i trängseln. träffade en gammal arbetskamrat (denna meningen får det också att låta som att jag är gammal & hade ett jobb i flera år, men så är inte riktigt fallet).
efter allt dansade & efter jag & tess hade sprungit omkring på gatorna & träffat trevliga människor, suttit på gräsmattan vid sofiakyrkan & traskat in på amour för en shottbricka, så blev jag upphämtad av en trevlig filur & spenderade natten där. det blev inte mycket sömn, & när jag skulle ha mitt skypemöte med några från england tror jag att jag fortfarande var full. men det gick nog bra ändå.
idag återvände jag hem med en dunkande huvudvärk, men jag är på ett galet bra humör, så jag överlever. häh.
detta inlägg har också skrivit medan jag tafatt pratat med linn i telefon, & snart är det dags för mig att starta en film & låta min sargade kropp vila.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar