lördag, januari 12, 2013

Naked light on the floors now; no more cobwebs with rain

Laddade ner Bokus-appen igår & insåg sedan hur otroligt ohälsosamt för min plånbok det kommer bli.
Beställde hem två av Murakamis böcker som inte ännu finns på svenska
& längtar tills dem kommer hem till mig nästa vecka.
Idag var jag hemma hos min mysiga farmor som fyllde 91
Vi fikade, drack kaffe, drack vin och skrattade i några timmar
Sedan åkte vi hem & lagade köttfärssås som vi åt medan vi tittade på repriser av Sveriges Mästerkock.
Jag vill så gärna åka dit någon gång, på ett uttagning & sleva upp lite av min mat
Bara för att se om jag är så bra som jag tror. Hah, vad självsäker jag låter.

Nästa vecka på onsdag är sista anmälningsdatumet för universitetet i Edinburgh
På tisdag ska också min bok vara typ i någon form av redigeringsstadium
där jag skall ha tittat igenom den i alla fall en gång.
Men den är inte klar & jag kan inte öppna Word-dokumentet utan att vilja kräkas lite
Så bravo till mig själv
Jag har slösat massa tid på skit!
Tror jag är lite väl insnöad i saker som bara är dåligt.
Har i vilket fall som helst bokat en resa till London över en helg.
Det ser jag fram emot.

Här är en liten applåd till mig själv, för att jag ska må bättre.
Kanske piggar den upp någon annan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar