torsdag, januari 10, 2013

I had me some good, some bad and some fucked up times

Har filat på en sammanfattning av 2012 de senaste dagarna & här är den nu
I all sin ståtlighet osv.


  • Blev arbetslös
  • Fortsatte mitt redbull beroende 
  • Upptäckte Skyrim
  • Började fundera på att flytta från Sverige
  • Mingelfotograferade på Café Opera
  • Spenderade många nätter i Anna & Stefans lägenhet efter alkoholintag 
  • Upptäckte helt galet fin musik
  • Började skriva på den första versionen av min "bok"
  • Drack mängder med vin
  • Firade alla hjärtans dag med Sture på Jensens & sedan bio
  • Sa adjö till finkusin som flyttade
  • Tittade på massor med anime
  • Lärde mig mer japanska på egen hand
  • Sov hemma hos min mor, med syster, en hel vecka medan mina kompisar turades om att hälsa på
  • Blev förbannat kär i fel person
  • Försökt att lista ut vem jag är & vad meningen med min existens är
  • Spenderade några dagar hos moster i Stockholm
  • Testade Lchf utan att lyckas 
  • Blev bestulen på min väska med fabulöst innehåll 
  • Skaffade ett beroende för hemmagjord vaniljlatte
  • Spenderade sömnlösa nätter på balkongen med cigaretter och tända ljus
  • Firade en helmysig midsommar i ett föräldra fritt hus
  • Åkte till peace & love igen, blev sjuk, regnad på, onykter, svettig & tårögd när Billy Idol spelade
  • Såg Billy Idol live ;D
  • Jag fyllde 20
  • Åkte till Liseberg med fru & Anna
  • Kysste Bingo Rimér
  • Blev återanställd på herrgården, i disken
  • Jobbade som funktionär på Way out west & kramade tårögt Mikael Nyqvist 
  • Började skolan igen, folkhögskola, med Therese
  • Upptäckte Daughter & Keaton Henson
  • Började om på novellen, för tredje gången
  • Kom med i Framtidens Författare 
  • Blev totalförälskad i Murakami  & läste fem av hans böcker på raken 
  • Var förbannad över någonting & klippte lugg
  • Gav hösten ett soundtrack av Bob Dylan, Lana Del Rey & Billy Joel
  • Jean Eyre 
  • Dansade bland höstlöv 
  • Beethoven, Mozart & Bach blev en del av mitt liv
  • Skrev mer poesi än någonsin förut
  • Tog min fru & drog till London & Edinburgh 
  • Blev lite förälskad igen
  • Gick på maskeradkalas utklädd till man, snyggaste mannen någonsin dessutom.
  • Åkte för att hälsa på finkusin & hans familj en helg
  • Insåg att jag faktiskt älskar snön & att det finns få saker som är så vackert
  • Skrev 57000 ord på min novell, raderade 16000 & skrev dit 12000 nya
  • Hade en ganska okej julafton ändå
  • Galet juldagsfirande som innehöll kyssar med fel personer & sömnlöshet
  • Blev beroende av Boardwalk Empire
  • Mer Skyrim
  • Firade Nyår hemma hos Emma-Linnéa & var full redan klockan tio
    Kvällen slutade typ nästan okej klockan sex på morgonen. Men då var det ju redan ett nytt år.
Det är väll ungefär det.
Jag har inte fotat så lite under fyra år som jag gjorde 2012. 
Hoppas 2013 ger mig mer saker jag vill minnas!
Måste erkänna att våren trotts allt var bäst, hade nog mer förhoppningar då, på att det skulle bli ett bra år.
Trotts det som står i listan blev jag väldigt motbevisad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar