torsdag, februari 02, 2012

it's been a long time, long time now, since i've seen you smile

marlon brando sa en gång; man ska inte söka efter svar hos andra, när svaren redan finns inom sig själv.
så jag håller tummarna för att jag snart ska berätta hemligheter för mig själv, & inte leta reda på en mening med livet i ögonen på någon annan.
beirut ger mina dagar en mening, fyller minuterna med magiska ord & vackra melodier.
jag söker svar i fleet foxes Montezuma & förvränger horoskopen så de riktas mot mig. jag söker svar överallt, förutom hos mig själv. men jag har aldrig riktigt litat på mig själv.
tarotkorten pratar om förändringar & stabilitet. men vinden viskar annorlunda.
kan ingen berätta något? avslöja en hemlighet, jag lovar att hålla den. men jag behöver svar.

oh man what i used to be,
oh man, oh my, oh me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar